HTML

Milyenek jelenleg az üzenetküldő szolgáltatások?

2010.12.15. 00:47 Mkls

Nyilván az előző posztban leírtakhoz képest, de inkább különválasztottam, hogy ne legyen különösen túl hosszú.

Miután ezt a sok okosságot végiggondoltam, felszínesen bele is ástam a témába, hogy manapság ez miért nincs így, illetve mi van így csak tudok róla.

A legszimpatikusabbnak az XMPP alapú megoldások tűntek, pl a Google ezen szabványt elég jól támogatja, és bármilyen kliensből elérhetjük a szolgáltatást, illetve ezen keresztül külső szolgáltató is csatlakozhat a rendszerhez. A XMPP jingle kiegészítése a peer-to-peer funkcionalítást implementálja, és a googlénak ez alapján megy a telefon szolgáltatása, tehát szintén nyíltan. Ahogy beleolvastam az XMPP-ben még az archiválásra is van szabvány tervezet, de ennél tovább már nem kerestem, nehogy elvesszen az illúziója hogy olyanra is gondoltam, amire eddig más nem.

A Google által támogatott kontakt kezelés is aránylag kiforrott, androidos telefonon pl tök hasznos, hogy szinkronizálja őket, probléma csupán az, hogy akinek valaha emailt írt az ember az benne van, vagyis pont a címlistába kerülés nélküli kommunikációt csorbítja, valamint csak trükkösen látszik, hogy ki a Google talk kapcsolat és ki nem.

A facebook a chat szolgáltatásához ad XMPP elérést, viszont más szolgáltatásokkal összekötést nem, bár ez itt magyarázható az oldal jellegével, vagyis hogy elvileg itt van minden valós személy, akkor kit adnál még hozzá...

A Windows Live és a Skype az alapján amit találtam teljesen zártak, a Masenger protokoll vissza van fejtve, így más alkalmazással is többé kevésbé megbízhatóan használható, de nem ezek lesznek a szolgáltatások, amikkel bárhová fogunk majd telefonálni.

Érdemes lenne még utána néznem a SIP szabványnak, az Android 2.3 már támogatni fogja, és telefonálásra valószínűleg elterjedtebb, mint az XMPP.

Szólj hozzá!

Címkék: tech

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása