HTML

A világmegváltás kellemes szórakozás

2011.02.13. 23:57 Mkls

Vége a vizsgaidőszaknak, és az utána következő lustulásnak, így igyekszem rávenni magam, hogy ezentúl legalább heti két bejegyzésben szórjam a világba a gondolataimat. Nem mintha azt képzelném, hogy ez bárkit is érdekelne, de úgy tapasztaltam, az embereknek van igénye megosztani másokkal, hogy épp mivel foglalatoskodnak. Mások meghallgatására viszont jellemzően alacsonyabb a kereslet, ezért lesz nekem jó az internet, mert neki remélhetőleg nem olyan fájdalmas engem hallgatni.

Tehát ami most megosztandó, hogy eljutott hozzám egy érdekes videó:
http://www.ted.com/talks/lang/eng/jane_mcgonigal_gaming_can_make_a_better_world.html
A lényege kb az, hogy azért szeretnek az emberek játszani, mert világmegváltó, fontos küldetéseket bíznak rájuk abban a világban, ezek teljesíteni is tudják, meg még valami, de már régen láttam a videót. Vagyis az emberek igazából dolgozni szeretnek, ha látják az értelmét, és van sikerélményük, ezért az volt a konklúziója, hogy a való világnak is ilyenebbnek kéne lennie, és előrébb lennénk. Itt megemlítette a Wikipediát, ahol ez nagyjából működik is.

Amiért nagyon találónak találtam ezt a megállapítást, mert én is épp világmegváltónak gondolt technikai újdonságokról szeretek képzelegni, főleg akkor amikor azt gondolom, hogy meg is tudnám valósítani a dolgot. És épp a wiki szerkesztés is olyan ami el tudja kapni az embert, úgy hogy konkrétan semmi fizetség, vagy akár pozitív visszacsatolás lenne, egyszerűen csak azzal, hogy úgy érződik, hogy az utánunk jövőknek jobb lesz. A vizsgaidőszakban egy napot rászántam a Fizika 3 tárgy wiki lapjának a rendbetételére, valamint vizsgamegoldások begépelésére, és tényleg még talán jobb érzés is volt, mint ikariamban fejleszteni egyet a bányán, ami nekem az önnyugtató pótcselekvésem

A munkától boldog az ember témáról beugrott a flow elmélete, ami Csíkszentmihályi Mihályhoz kapcsolódik. Most, hogy beleolvastam a wiki szócikkbe, rájöttem, hogy ő is ezt fogalmazhatta meg, csak egy kicsit pontosabban. De mindig jó érzés újra feltalálni a spanyolviaszt.

Szólj hozzá!

Címkék: else

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása